Jak pytać, co ma na myśli nasz rozmówca?

Wiele konfliktów ma swoje źródło w braku wzajemnego zrozumienia się. Najczęściej odpowiedzialne za to są nasze myśli, a konkretnie sposób, w jaki interpretujemy czyjeś słowa lub zachowania. Ponieważ “przepuszczamy” innych przez filtr własnych cech, doświadczeń, przekonań, myśli i potrzeb, niejednokrotnie zdarza nam się widzieć kogoś (lub siebie) w mało sprzyjającym świetle.

Dlatego tak ważne jest, aby świadomie zatrzymać się, gdy emocje biorą górę i uczyć się pytać o to, co inni mają na myśli w konkretnych sytuacjach.

Oczywiście bywają one bardzo różne, ale gdy zrobimy pauzę w swoim automatycznym odruchu zakładania czegoś z góry, szansa na konstruktywną komunikację wzrośnie, prowadząc tym samym to bezprzemocowego porozumienia się (ze sobą i z innymi) oraz i wzmocnienia wzajemnych relacji.

Oto post, który Wam w tym pomoże. Możecie czerpać z niego inspirację i wsparcie, którego czasem może zabraknąć każdemu z nas.❤️❤️❤️