Nagradzanie dzieci materialnymi rzeczami nie wzmacnia motywacji dzieci do nauki i działania (wbrew pozorom), ani nie pomaga dzieciom trwale zapamiętywać, jakie aktywności i postawy są wartościowe i wspierające dla dziecka i drugiego człowieka, a jakie nie.

Dzieje się tak dlatego, że połączenia między neuronalne w mózgu dziecka, (odpowiadające m.in. za samodzielność, odpowiedzialność, motywację wewnętrzną, uczenie się, samoświadomość, empatię) powstają wówczas, kiedy dziecko kojarzy gratyfikację pozytywnie emocjonalnie, a dokładniej z przyjemną interakcją z żywą (życzliwą dziecku) osobą oraz wtedy, kiedy dziecko odczuwa zadowolenie ze swojej pracy i jej efektu.

Jeśli chcemy, aby dzieci uczyły się ważnych wartości i kompetencji, a także znały swoją wartość i czuły się silne psychicznie dziś i w przyszłości, możemy na każdym kroku odpowiednio je “motywować”.

Oto post, który Wam w tym pomoże!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *