Jak wspierać dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej (SI)? Mity i fakty

Ponieważ coraz częściej mówi się dziś o zaburzeniach integracji sensorycznej SI (oraz przetwarzania sensorycznego SPD) u dzieci, wokół tematu narosło sporo mitów, które zamiast pomagać rodzicom i specjalistom, często oddalają ich od rzeczywistego wsparcia dzieci, mierzących się z trudnościami.

Dlatego tak ważne jest, aby zasięgnąć wiedzy rzetelnego terapeuty i zrozumieć, na czym tak naprawdę polegają zaburzenia SI i SPD oraz jak można z nimi pracować.

Webinar: Jak wspierać dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej (SI) – mity i fakty na temat terapii SI i SPD” jest do tego wspaniałą okazją. Dowiecie się podczas niego m. in. o tym:

• od jakiego wieku dziecka można udać się na diagnozę Zaburzeń SI czy Zaburzenia Przetwarzania Sensorycznego (SPD)?

• jak pomóc dziecku z SPD? Jakie strategie można zaproponować dziecku z nadreaktywnością sensoryczna (dotykową, słuchową, smakową, węchowa, przedsionkową) czy poszukiwaniem sensorycznym?

• jakie są objawy zaburzeń SI I SPD u niemowlaków i dzieci starszych?

• jakie są przyczyny SPD? Jak i czy ciąża, poród i pierwsze miesiąca życia wpływają na występowanie SPD?

• jak HNB i WWO jest rozumiane z perspektywy teorii SI?

• jaka jest zależność pomiędzy SPD a ADHD?

• czy są badania naukowe potwierdzające skuteczność terapii SI?

• jak powinna przebiegać i ile trwać terapia SI/SPD? Czy można wyleczyć się z SPD?

• kołdra obciążeniowa i inne techniki stymulacji sensorycznej, a terapia SI.

Nasza specjalistka (wczesnej interwencji i stymulacji rozwoju dziecka), wieloletnia terapeutka SI wspomni również o:

• nazwach/typologii zaburzeń SI i SPD (czym się różnią zaburzenia SI od SPD (Zaburzeń Przetwarzania Sensorycznego) i dlaczego te drugie są tak ważne (a w Polsce często pomijane)?

• przydzynach występowania SPD ze szczególnym uwzględnieniem czasu ciąży, dziedziczenia, traumy i funkcjonowania rodziny?

• wpływie wczesnych relacji na reaktywność sensoryczną, umiejętności regulacji i odporność na stres; dlaczego układ matka-dziecko jest kluczowy dla rozwoju mózgu?

• kortyzolu i jego roli w kształtowaniu reaktywności układu nerwowego. Tajemnicy wysokiego i niskiego kortyzolu oraz strategiach regulacyjnych dziecka i ich m.in. wpływie na odporność i pamięć.

• układzie współczulnym i przywspółczulnym i jego związku z SPD?

• Kuferkowym Modelu terapeutycznym dla dzieci z SPD „więcej niż SI”.

Spotkanie poprowadzi Ela Szmigielska-Narbutt – pedagożka specjalna, terapeutka, specjalistka wczesnej interwencji i stymulacji rozwoju dziecka, praktyk metody Kid’s Skills, propagatorka wiedzy o SPD. Założycielka Pracowni Rozwoju Dziecka i Rodzica „Kuferek” w Warszawie, którą prowadzi od 2008 r. Od 15 lat pracuje jako terapeutka SI, wspiera dzieci i rodziców, prowadzi szkolenia, staże i praktyki dla specjalistów. Swoją pracę poddaje superwizji. Twórczyni Kuferkowego Modelu Terapii dla dzieci z SPD „więcej niż SI”. Obecnie w trakcie szkolenia psychoterapeutycznego z Terapii Systemowej i z pracy psychoterapeutycznej z kobietą w ciąży z diadą matka-dziecko (0-3 lata). W swojej pracy łączy różne podejścia, które pozwalają jej widzieć dziecko holistycznie, szczególnie w systemie rodzinnym, z jego zasobami i trudnościami. Prywatnie żona i mama 8 letniej Marysi, w rodzinie z kotem, psem i świnką morską.

Spotkanie moderuję ja – Magdalena Boćko-Mysiorska

♥ Szkolenie i warsztaty online odbędą się w sobotę 06.02 od godz.10:00 do 11:30.

Jeśli wykupisz dostęp do warsztatów, a nie będziesz mogła/mógł w nich uczestniczyć, następnego dnia otrzymasz do nich link.

Koszt: 69 zł/os.

Liczba miejsc jest ograniczona. O możliwości uczestnictwa decyduje kolejność wpłat.

Zapraszam serdecznie ❤

Wydawca webinarium: Magdalena Boćko-Mysiorska

Link do zapisów znajdziecie tutaj.